середа, 24 березня 2010 р.

Службою автомобільних доріг в АР Крим розроблено Програму виконання ремонтних робіт на автошляхах із застосуванням технологій ГНБ

Складні геологічні умови гірського Криму та південного узбережжя призводять до численних зсувів у цих районах. Служба автомобільних доріг в Автономній Республіці Крим разом з Ялтинською інженерно-геологічною та гідрологічною партією Державної геологічної служби України веде безперервний моніторинг над зсувними ділянками, складений кадастр зсувів, що руйнують автомобільні дороги. В Криму спостерігається 1576 зсувів, з яких 250 одиниць руйнують автомобільні дороги, 79 зсувів знаходяться в активному стані. Загальна довжина ділянок доріг, що проходять по тілу зсувів, складає 37,2 км.
Службою автомобільних доріг в АР Крим розроблено Програму виконання робіт із закріплення зсувних ділянок для інженерного захисту автодоріг із залученням науково-дослідних проектних інститутів та застосуванням сучасних будівельних матеріалів і нових технологій, намічено першочергові заходи з ремонту аварійних ділянок доріг.
Кожен зсув має свої особливості і потребує індивідуального підходу. Для закріплення кожної зсувної ділянки розробляється комплекс заходів, який може складатись з наступних частин:
·                          улаштування дренажних споруд;
·                          спорудження габіонів;
·                          спорудження буронабивних паль;
·                          улаштування ростверків;
·                          будівництво естакад;
·                          будівництво підпірних стін;
·                          анкерне закріплення.
Ліквідація зсувів – тривалий процес, займає в середньому від 6 до 10 місяців. Досвід показує, що попереджувати зсувні явища на автомобільних дорогах значно дешевше, ніж ліквідувати наслідки активізації зсувів, адже це призводить не тільки до багаторазового збільшення затрат на будівельні роботи, але й до втрат в економіці внаслідок обмеження руху транспорту.
Раніше протизсувні заходи виконувались методом канатно-ударного буріння з використанням установок УКС-112, УКС-30, що викликало забруднення навколишнього середовища шламами та супроводжувалось мікроземлетрусами, які підвищували ризик активізації зсуву. Починаючи з 2007 року, використовується метод сухого обертального буріння, який дозволив збільшити продуктивність в п’ять разів, скоротити строки будівництва, виключити негативний вплив на навколишнє середовище. Метод повністю відповідає усім екологічним вимогам, що особливо актуально в умовах курортної та заповідної зони.
Для улаштування буронабивних паль діаметром 420-1650 мм із глибиною буріння до 42 м використаються високопродуктивні бурові комплекси фірм «Юнтан», «Бауер». Контроль якості здійснюється за допомогою контрольно-вимірювальної апаратури, встановленої на цих комплексах.
При протизсувних роботах на ділянках автодороги Харків-Сімферополь-Алушта-Ялта км 708+200; 708+580-708+720; 708+720-709+135, автодороги Ялта-Севастополь км 39 здійснено улаштування анкерних кріплень фірми «Бауер» – чотирьохканатних семидротових в гофрованій трубі в кількості 41 одиниці глибиною закладення 21-35 м.
На протизсувних роботах застосовувалось сухе обертальне буріння для улаштування паль глибиною до 36 м – загальний обсяг виконаних за 2007-2008 роки робіт на чотирьох ділянках складає 15 275 м3.

Технологія буронабивних паль забезпечує наступні переваги:
1. Можливість отримання високої несучої здатності готових паль.
2. Якісне імпортне устаткування з низьким рівнем шуму (екологічні вимоги щодо шумового забруднення).
3. Відсутність вібрацій і ударних впливів при улаштуванні паль, що дає можливість роботи в умовах зсувів.
4. Бурова установка повністю автономна і працює тільки в парі з автобетонозмішувачем, що дозволяє ефективно організовувати будівельний майданчик.
5. Гарантована вертикальність паль і висока точність їхнього улаштування.
6. Можливість роботи техніки з відмітки денної поверхні або в котловані з відповідною підготовкою його основи.
7. Висока якість формування бетонного тіла палі за рахунок бетонування палі в обсадній трубі і вібрації в процесі витягування обсадної труби.
8. Відсутність необхідності улаштування шламосховищ; ґрунт, що виймається, є екологічно чистим та не несе негативного впливу на навколишнє середовище.

Для улаштування труб в насипах використовується екологічно чиста ресурсозберігаюча технологія горизонтального буріння, яка реалізується за допомогою спеціального устаткування, виключає необхідність розкриття насипу без переривання дорожнього руху, що у декілька разів зменшує вартість робіт та скорочує строки будівництва. Вперше в Криму на км 708+585 автодороги Харків-Сімферополь-Алушта-Ялта застосовано технологію горизонтального буріння – «Прокол» великого діаметру 1020 мм для улаштування в насипу труби протяжністю 84 п.м.
За матеріалами сайту

Почитайте другие похожие по тематике статьи



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...